Subject: FW: Raasiku aleviku vee- ja kanalisatsioonitorustiku projekti kooskõlastamine
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Nov 2024 09:11:30 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/181-4

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Hanno Koha <[email-masked]>
Sent: Tuesday, November 5, 2024 9:45 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Re: Raasiku aleviku vee- ja kanalisatsioonitorustiku projekti 
kooskõlastamine

Tere

Viisime projektis sisse muudatused ja soovime projekti kooskõlastamisega 
edasi minna. Projekt leitav manuses ja dropboxist: 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/k3jomyme9zyr6ghx9rcwc/ALLn2KzhrqftWmEzXTUuqks?rlkey=k8rp7j9g63scjoo9jf4twp2i2&st=n4i3fao5&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/k3jomyme9zyr6ghx9rcwc/ALLn2KzhrqftWmEzXTUuqks?rlkey=k8rp7j9g63scjoo9jf4twp2i2&st=n4i3fao5&dl=0

Lugupidamisega,

Hanno Koha

On 17.10.2024 17:25, Laur Kõiv wrote:

Teie 26.09.2024

Meie 17.10.2024 nr 7.1-2/24/181-4

Hanno Koha

Keskkond & Partnerid OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

26.09.2024 esitasite taotluse kooskõlastada vee- ja kanalisatsioonitorustiku 
projekti Keskkond & Partnerid OÜ töö nr 067/2024 „Raasiku aleviku vee- ja 
kanalisatsioonitorustikud“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11310 Aruvalla-Jägala tee km 
19,97-20,72 ja riigitee nr 11312 Raasiku kaubajaama tee km 0,0-0,29 teemaale 
ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega, palume projekti koostamisel juhinduda 
Transpordiameti juhendist: Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise 
kavandamisel.

Lisaks edastame tähelepanekud, mille osas palume projekti 
korrigeerida/täiendada:

*	Juhime tähelepanu, et riigitee nr 11312 teelõik km 0,28-0,290, Raudtee 
tänav ning Raasiku raudteejaama kinnistu oli Raasiku raudteejaama 
pargi-reisi parkla ehitusobjekt 2024 aastal. Tuleb arvestada, et katendile 
ja kõikidele väljaehitatud rajatistele ning tehnovõrkudele kehtib ehitaja 
poolne garantii 5 aastat alates tööde vastuvõtmise kuupäevast.

Palume leida antud lõigus alternatiivne lahendus tehnovõrkude rajamiseks või 
paiknemiseks, selliselt et projektiga ei kahjustataks rajatud 
konstruktsioone.

*	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu kaugused 
iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning teemaa 
piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned kogu ulatuses, 
ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel puurimiskaevikute asukohad ja 
piirjooned (kohati on kaevikud asendiplaanilt puudu) ning nende kaugused 
teekatte servast. Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee maaüksuse 
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (kinnine meetod), min sügavus 
ning kaitsetoru/hülss nõuded.

*	Katete taastamise osa joonised on kohati puudulikud ning pole kajastatud 
kõikidel aladel katete taastamist.

*	Palume esitada riigiteedega ristumiste kohta eraldi ristmevälja joonised. 
Ristmevälja joonisel võtta aluseks Nõuete lisa 3. Joonistele tuleb kanda 
olemasoleva tee ja teekatte kontuur, olemasolevate ja projekteeritava 
Tehnovõrgu asukoht ja nende sügavused maapinnast ning teekattest, teemaa 
piirid, puurimiskaevikute asukohad ja kontuurid (tuleb arvestada tehnovõrgu 
rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 
1:1)) ning nende kaugused teekattest ja/või muldkeha alumisest nõlvajoonest. 
Horisontaalne mõõtahel siduda tee teljega.

Ristmevälja joonistel palume kajastada nii veetorustiku ja 
(surve)kanalisatsioonitorustiku sügavuse andmed toru peale.

*	Palume lahendada ristumine Sinilille tänavaga kinnisel meetodil ning 
lisada kaitsehülsid, et vältida riigiteemaal tänava katete taastamist. 
Lisada juurde avatud kaeve kontuurid. Pikiprofiilil palume kajastada 
tänavaga ristumise asukoht, puurimiskaevikute asukohad, sügavuse andmed (min 
1,5m toru peale), kaitsehülsid.

*	Palume lahendada ristumine Ülase tänavaga kinnisel meetodil ning lisada 
kaitsehülsid, et vältida riigiteemaal tänava katete taastamist. Lisada 
juurde avatud kaeve kontuurid. Pikiprofiilil palume kajastada tänavaga 
ristumise asukoht, puurimiskaevikute asukohad, sügavuse andmed (min 1,5m 
toru peale), kaitsehülsid.

*	Palume nihutada vee- ja kanalisatsioonitorustikud teemaa piirile.

*	Palume arvestada avatud kaeve ning tehnovõrgu kaugusega truubist. 
Tehnovõrgu kaugus sinise ringiga kajastatud truubist ja truubi otsast min 
2,0m.

*	Seletuskirjas palume kontrollida aadressi andmeid

*	Seletuskirjas palume kajastada riigitee maaüksusel rajatavate hülsside 
tugevuse andmed. Lisada juurde teemaale rajatavate torustike tugevuse ning 
min sügavuse andmed.

*        Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel 
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab 
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama 
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud 
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks 
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks 
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku 
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

*	Palume parandada IKÕ plaanide loetavust. Palume eemaldada plaanidelt 
kõrgusarvud, kajastada taustainfo hallina sh ol ol tehnovõrgud.

Palume kajastada riigitee maaüksuse katastriüksuse nimetus ja number 
asendiplaanil suuremalt ning ilma kattuvusteta.

IKÕ ala värvuse osas palume valida tumedam või muu värv, et IKÕ ala 
kajastuks asendiplaanil konkreetsemalt.

IKÕ_11310 Aruvalla-Jägala tee.pdf IKÕ plaani leppemärkidesse palume lisada 
ka veekaevude ja siibrite tähised ning kajastada siibrite tähised ka IKÕ 
plaani.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või 
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning 
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

-----Original Message-----

From: Hanno Koha < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Thursday, September 26, 2024 4:20 PM

To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Subject: Raasiku aleviku vee- ja kanalisatsioonitorustiku projekti 
kooskõlastamine

Tere

Soovin kooskõlastada torude paiknemist riigiteede 11310 ja 11312 teemaal ja 
kaitsevööndis. Taotlus, milles toodud pilveteenuse link projektile, manuses.

Lugupidamisega,

--

Hanno Koha

Projekteerija

GSM: +372 58 132 082

Tel: +372 7 330 350

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Keskkond & Partnerid OÜ

Vasara 50

50113 Tartu

 <http://www.mahutid.ee> www.mahutid.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

-- 
Hanno Koha
Projekteerija
GSM: +372 58 132 082
Tel: +372 7 330 350
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Keskkond & Partnerid OÜ
Vasara 50
50113 Tartu
www.mahutid.ee <http://www.mahutid.ee>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.